Hanneke in Suriname

Dag 1 en 2

Het avontuur is nog maar net begonnen en ik geniet al met volle teugen. We zijn gisterenochtend naar Schiphol vertrokken en hebben daar afscheid genomen van onze ouders en geliefden. Mijn ouders waren niet zo heel blij, afscheid nemen voor tweeënhalf maand van hun twee kinderen is niet hun favoriete bezigheid. De vlucht leek veel korter dan negen uur. We hadden zoveel te doen, dat we niet eens door hadden dat we negen uur lang in de lucht hingen. We hadden een groot scala aan films op het tv'tje voor ons en zelfs games of muziek.

De aankomst was perfect. We hadden niet durven dromen dat we zo luxe mochten leven in Suriname! Het huis is best wel groot. We komen binnen in een soort van woonkeuken met een grote bar, en tuindeuren naar een soort van balkon. Dan zijn er 3 kamers waar twee bedden in staan (inclusief AIRCO!) en twee badkamers. De douches zijn ook perfect! Af en toe loopt er een salamander in de badkamer of vliegt er een vleermuis door het huis, maar daar gaan we niet dood aan.

Alles was perfect voor ons geregeld door de mensen van Lob Makandra. Ze hebben ons opgehaald bij het vliegveld en ons een rondleiding door ons huis gegeven; ze hadden allemaal boodschappen voor ons gedaan en eten besteld omdat we rond etenstijd aan kwamen. We hadden al ontbeten en twee keer warm gegeten, maar door het tijdsverschil (5 uur) was het alwéér etenstijd. We aten soort spaghetti met kip. We waren natuurlijk super moe, want ons lichaam dacht dat het al 12 uur 's avonds was, terwijl we hier aten om 19.00 uur. Thersa, de vrouw die ons de rondleiding door het huis gaf, voelde zich heel erg bezwaard, want net toen wij aankwamen, was de stroom uitgevallen (schijnt hier vaker te gebeuren) en hadden we dus geen licht én geen airco. Dat laatste was het ergste, want het was echt ZO HEET. We waren er al op voorbereid dat het warm zou zijn, en toen ik uit het vliegtuig stapte, vond ik het ook ‘best meevallen' met de warmte. Het was warm, maar goed te doen. Maar zodra ik wat ging doen en natuurlijk mijn Nederlandse kleren nog aan had, brak het zweet me uit. Gelukkig ging rond 9 uur, half 10, de stroom weer aan en konden we gaan slapen met de airco aan. Heerlijk!

Slapen was wel wennen, zo warm en gehorig en ik was 5 uur wakker en kon niet meer slapen omdat mn lichaam dacht dat het 10 uur was. Maar natuurlijk mocht het de pret niet drukken, we hebben heerlijk ontbeten met de hagelslag die Marlinda mee had genomen uit Nederland en zijn toen door gegaan naar de kerk.

Dat was nog een hele happening, we hadden namelijk vaag wat dingen gehoord over de dresscode (kuis!) en we hadden een mevrouw gezien met een super lange rok én lange mouwen. Wat moesten we aan!? Het is écht te warm om een lange broek aan te hebben en het komt niet eens in me op om lange mouwen aan te hebben. Maar goed, uiteindelijk hadden wij allemaal netjes mouwtjes aan en een legging of lange rok. De kerk was een feest. Iedereen zong en danste en was vrolijk en blij in de Heer. Ik kon alleen maar glimlachen of hardop lachen. Dansende oma's heb ik in onze Nederlandse kerk nog nooit gezien! Volgende week wil ik het filmen.


Nu gaan we lekker eten en waarschijnlijk nog even een middagdutje doen om onze jetlag weg te werken.

Liefs! Hanneke

Reacties

Reacties

Nieke

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! En wat leuk om te kunnen lezen hoe het daar is, ik blijf het zeker volgen! :)

Charles en Dita

Heee lieverd, fijn om wat te horen! Het klinkt allemaal goed en leuk, kakkerlakken en spinnen heb je dus nog niet gezien!
Slapen Jaap en jij in hetzelfde huis? Wel lekker dat je airco hebt.
We hebben jullie vlucht kunnen volgen via internet, wisten dus ook aardig precies wanneer jullie zouden landen. Ik heb Wendy al doorgegeven dat het vliegtuig veilig is aangekomen...
Heel veel plezier en een dikke kus, ook voor Jaap!
liefs mama, ook namens papa.

Joyce

Wow klinkt goed! Leuk om te lezen, ik zal je blijven volgen. Veel plezier! Groetjes aan Japie! X

frederieke

Hallo lieve alletwee!

We hopen dat jullie een hele leuke, fijne, leerzame en onvergetelijke tijd hebben daar.
Leuk dat we jullie kunnen volgen, gaan we zeker doen!

Succes en groeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!